Shopping Cart Found For example@example.com
We found a shopping cart for example@example.com, but you already have items in your cart.
The found cart for example@example.com contains:
Your current cart :
Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím e-shopu Clayd od naší společnosti:
Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:
1.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;
1.2. je vhodné k účelu, pro který jej požadujete a s nímž jsme souhlasili;
1.3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
Dále odpovídáme za to, že zboží vedle ujednaných vlastností:
1.4. je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy nebo kodexy chování daného odvětví;
1.5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, a to i s ohledem na naše veřejná prohlášení, učiněná zejména reklamou nebo označením;
1.6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu a návodu k použití, které můžete rozumně očekávat;
1.7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, pakliže jsme vám takový vzorek či předlohu poskytli před uzavřením smlouvy.
Nad rámec zákonné doby pro spotřebitele pro vytknutí vady neposkytujeme žádnou záruku za jakost, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanoveno jinak.
2.1. U nepoužitého spotřebního zboží můžete vytknout vadu, která se na věci projeví v době 2 let od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena záruka za jakost.
2.2. Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po kterou lze věc použít, můžete vytknout vadu, která se na zboží projeví do uvedeného data, respektive v uvedené době.
2.3. V případě, že vám bude zboží opraveno nebo vyměněno za nové zboží, neběží nová doba podle článku 2.1, nýbrž pokračuje doba stávající. Tato doba se však prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli věc kvůli vadě užívat.
Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména ustanoveními § 2165 až 2174b a subsidiárně i § 2099 až 2117 – ustanovení § 2106, 2107, 2110 a 2111 se však nepoužijí.
V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám v důsledku existence vady při převzetí zboží náleží zejména následující práva:
Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.
Výměnu zboží spočívající v dodání nové věci bez vady můžete požadovat vždy, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s opravou věci nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být vada odstraněna opravou bez značných obtíží pro kupujícího.
Pokud je možné zboží opravit, můžete tuto opravu požadovat namísto výměny zboží.
Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, případně že oprava je nepřiměřeně nákladná, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady, jsme oprávněni vás informovat o odmítnutí opravy. V takovém případě vás budeme neprodleně informovat a můžete zvolit jiný způsob vyřízení reklamace za podmínek stanovených tímto Reklamačním řádem (typicky výměnu zboží).
Přiměřenou slevu z kupní ceny můžete požadovat, pokud:
3.4.1. jsme vadu odmítli odstranit některým z předchozích způsobů nebo je z našeho prohlášení či z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době (nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace) nebo bez značných obtíží pro vás jako kupujícího;
3.4.2. jsme vadu neodstranili v přiměřené době po jejím vytknutí (nejpozději do 30 dnů) tak, abychom vám tím nezpůsobili značné obtíže;
3.4.3. nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, a nejsme schopni zboží s touto vadou ani vyměnit (např. z důvodu, že se dané zboží přestane vyrábět);
3.4.4. zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
3.4.5. vada je podstatným porušením smlouvy (tzn. vada znemožňuje řádné užívání věci a nelze očekávat, že bude naším přičiněním uspokojivě odstraněna).
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou jste obdrželi.
Za okolností uvedených v bodě 3.4 můžete namísto přiměřené slevy z kupní ceny požadovat vrácení peněz.
Upozornění: Právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz vám však nenáleží, je-li vada věci nevýznamná (např. estetické vady věci, které nejsou přímo patrné). Případnou významnost vady věci nám musíte doložit.
V případě vašeho odstoupení od smlouvy vám vrátíme kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdržíme zpátky vadnou věc nebo co nám prokážete, že jste nám věc odeslali.
4.1.1. opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
4.1.2. vady způsobené nesprávným skladováním, nesprávným užíváním zboží nebo nedodržením návodu.
4.2.1. jste na vadu byli z naší strany před uzavřením smlouvy zvlášť upozorněni a při uzavření smlouvy jste s tím výslovně souhlasili;
4.2.2. jste vadu sami způsobili;
4.2.3. se vada vyskytla na věci až po jejím převzetí, nebo
4.2.4. se vada projeví po uplynutí 2 let od převzetí věci.
Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamace přijímáme v našem sídle.
Pro uplatnění reklamace můžete využít náš Reklamační protokol.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.
Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto Reklamačním řádem.
Po vyřízení reklamace vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Upozorňujeme, že spočívá-li vyřízení reklamace v odstranění vady, nepřevezmete-li si zboží po odstranění vady v přiměřené době poté, co vás vyrozumíme o možnosti věc po opravě převzít, máme nárok na náhradu nákladů spojených s uskladněním zboží, jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou.
Úhrada nákladů: V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1.8.2025.