Reklamační řád

Reklamační řád

Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím e-shopu Clayd od naší společnosti:

WUDZ s.r.o.
se sídlem Náchodská 640/101, Horní Počernice, 193 00 Praha 9
IČ: 07513372
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 301397
adresa pro doručování: WUDZ s.r.o., Náchodská 640/101, Horní Počernice, 193 00 Praha 9
kontaktní e-mail: shop@clayd.cz

1. Za jaké vady zboží odpovídáme?

Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

1.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;

1.2. je vhodné k účelu, pro který jej požadujete a s nímž jsme souhlasili;

1.3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.

Dále odpovídáme za to, že zboží vedle ujednaných vlastností:

1.4. je vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy nebo kodexy chování daného odvětví;

1.5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, a to i s ohledem na naše veřejná prohlášení, učiněná zejména reklamou nebo označením;

1.6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu a návodu k použití, které můžete rozumně očekávat;

1.7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, pakliže jsme vám takový vzorek či předlohu poskytli před uzavřením smlouvy.

Důležité: Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, a to ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Za vady, které se na zboží vyskytnou až po jeho převzetí, neodpovídáme.

Nad rámec zákonné doby pro spotřebitele pro vytknutí vady neposkytujeme žádnou záruku za jakost, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanoveno jinak.

Poznámka: Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 5 Všeobecných obchodních podmínek.

2. V jaké době se musí projevit vada pro vznik vašeho práva z vadného plnění?

2.1. U nepoužitého spotřebního zboží můžete vytknout vadu, která se na věci projeví v době 2 let od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena záruka za jakost.

2.2. Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po kterou lze věc použít, můžete vytknout vadu, která se na zboží projeví do uvedeného data, respektive v uvedené době.

2.3. V případě, že vám bude zboží opraveno nebo vyměněno za nové zboží, neběží nová doba podle článku 2.1, nýbrž pokračuje doba stávající. Tato doba se však prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli věc kvůli vadě užívat.

3. Jaká práva z vadného plnění máte?

Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména ustanoveními § 2165 až 2174b a subsidiárně i § 2099 až 2117 – ustanovení § 2106, 2107, 2110 a 2111 se však nepoužijí.

V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám v důsledku existence vady při převzetí zboží náleží zejména následující práva:

3.1. Doplnění toho, co chybí

Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.

3.2. Výměna zboží

Výměnu zboží spočívající v dodání nové věci bez vady můžete požadovat vždy, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s opravou věci nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být vada odstraněna opravou bez značných obtíží pro kupujícího.

3.3. Oprava věci

Pokud je možné zboží opravit, můžete tuto opravu požadovat namísto výměny zboží.

Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, případně že oprava je nepřiměřeně nákladná, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady, jsme oprávněni vás informovat o odmítnutí opravy. V takovém případě vás budeme neprodleně informovat a můžete zvolit jiný způsob vyřízení reklamace za podmínek stanovených tímto Reklamačním řádem (typicky výměnu zboží).

3.4. Sleva z kupní ceny

Přiměřenou slevu z kupní ceny můžete požadovat, pokud:

3.4.1. jsme vadu odmítli odstranit některým z předchozích způsobů nebo je z našeho prohlášení či z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době (nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace) nebo bez značných obtíží pro vás jako kupujícího;

3.4.2. jsme vadu neodstranili v přiměřené době po jejím vytknutí (nejpozději do 30 dnů) tak, abychom vám tím nezpůsobili značné obtíže;

3.4.3. nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, a nejsme schopni zboží s touto vadou ani vyměnit (např. z důvodu, že se dané zboží přestane vyrábět);

3.4.4. zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo

3.4.5. vada je podstatným porušením smlouvy (tzn. vada znemožňuje řádné užívání věci a nelze očekávat, že bude naším přičiněním uspokojivě odstraněna).

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou jste obdrželi.

3.5. Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)

Za okolností uvedených v bodě 3.4 můžete namísto přiměřené slevy z kupní ceny požadovat vrácení peněz.

Upozornění: Právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz vám však nenáleží, je-li vada věci nevýznamná (např. estetické vady věci, které nejsou přímo patrné). Případnou významnost vady věci nám musíte doložit.

V případě vašeho odstoupení od smlouvy vám vrátíme kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdržíme zpátky vadnou věc nebo co nám prokážete, že jste nám věc odeslali.

4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?

4.1. Vadou věci není (a tedy v takovém případě nelze uplatnit práva z vadného plnění):

4.1.1. opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;

4.1.2. vady způsobené nesprávným skladováním, nesprávným užíváním zboží nebo nedodržením návodu.

4.2. Práva z vadného plnění vám dále nenáleží, pokud:

4.2.1. jste na vadu byli z naší strany před uzavřením smlouvy zvlášť upozorněni a při uzavření smlouvy jste s tím výslovně souhlasili;

4.2.2. jste vadu sami způsobili;

4.2.3. se vada vyskytla na věci až po jejím převzetí, nebo

4.2.4. se vada projeví po uplynutí 2 let od převzetí věci.

Jak postupovat při reklamaci?

Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamace přijímáme v našem sídle.

Doporučený postup při reklamaci:

  1. pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky nebo e-mailem;
  2. zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění podle bodu 3 tohoto Reklamačního řádu jste si zvolili;
  3. reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla, přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
  4. pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.

Pro uplatnění reklamace můžete využít náš Reklamační protokol.

Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.

Průběh reklamačního řízení:

  1. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady.
  2. Při uplatnění reklamace vám vydáme písemné potvrzení, které obsahuje datum uplatnění reklamace, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a také vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
  3. Reklamace včetně odstranění vady vyřizujeme nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s vámi v konkrétním případě nedohodneme na lhůtě delší. Ohledně vyřízení reklamace, včetně jejího způsobu, vás budeme v této lhůtě informovat.

Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto Reklamačním řádem.

Po vyřízení reklamace vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Upozorňujeme, že spočívá-li vyřízení reklamace v odstranění vady, nepřevezmete-li si zboží po odstranění vady v přiměřené době poté, co vás vyrozumíme o možnosti věc po opravě převzít, máme nárok na náhradu nákladů spojených s uskladněním zboží, jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou.

Úhrada nákladů: V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.